18/08/2011

DOMOWE SPOSOBY - peeling kawowy

Nie mam pojęcia, czy ktoś robi jeszcze domowe kosmetyki, ale 'przepis' na dzisiejszy peeling uwielbiam ;) ogólnie bardzooo lubię peelingi ;) Znalazłam przepis juz dawnooo w jakiejś chyba gazecie ;) dla mnie radością jest zrobienie czegoś samej, niskim nakładem pieniędzy ;)

Tak więc peeling kawowy ;)
Potrzebne będą:
  • kawa mielona (nawet najtańsza, najgorsza - to tylko dla uzyskania tych peelingujących cząsteczek)
  • wrzątek
  • oliwka / oliwa z oliwek / można też dodać żelu pod prysznic - ale ja używam peelingu po kąpieli.
1. Nasypujemy ok 3 łyżek stołowych kawy do miski.
2. Zalewamy całość wrzątkiem.
3. Mieszamy i czekamy, aż kawa opadnie na dno.
4. Gdy kawa opadnie na dno (ja czekam jakieś 20 min.) pojawia nam się właśnie taki widok - Ci, którzy piją kawę parzoną dobrze znają ten widok ;)
5. Odlewamy wodę jak najdokładniej, aby jak najmniej jej zostało w misce.
6. Dodajemy 2 -3 łyżki oliwy i mieszamy.

Aby ładnie peeling pachniał dodaję zawsze parę kropli olejku do ciasta ;)
Ponizej gotowy peeling, otrzymałam ok 200ml

Ja używam peelingu już po kąpieli, ponieważ dodaję do niego oliwę ;) wcieram go w całe ciało, mocno przyciskając dłonie i wykonując okrężne ruchy tak długo, aż będę cała czerwona - ja tak lubię ;) Później spłukuje go chłodną wodą, aby oliwka utrzymała się na skórze i wycieram się delikatnie ręcznikiem.

Peeling wykonuje raz w tygodniu ;) myślę, że to 200ml wystarczy mi min na 5 aplikacji na cale ciało ;)

Skóra po nim jest cudownie gładka i nawilżona dzięki oliwce ;)

5 comments:

  1. Witaj, chciałabym Cię zaprosić na pierwsze rozdanie u mnie. Byłoby mi bardzo miło, jeśli wzięłabyś w nim udział ;]
    http://hoksa-poksa.blogspot.com/2011/08/rozdaniegiveaway.html

    ReplyDelete
  2. O, na pewno skorzystam z tego "przepisu". Też lubię takie domowe kombinacje :) a o kawie słyszałam, że ma dobry wpływ na cellulit (dobry dla nas, zabójczy dla niego;) więc to coś dla mnie!

    ReplyDelete
  3. zgodzę się z Tobą ;)
    zauważyłam zmniejszenie cellulitu, ale to było gdy co 2 dni robiłam peeling ;) ale efekty były bardzzzooo zadowalające ;)

    ReplyDelete
  4. Muszę wypróbować taki peeling. Jestem bardzo ciekawa działania.
    pozdrawiam

    ReplyDelete
  5. Dla wzmocnienia efektu antycellulitowego warto dodać CYNAMON ! :) Pozdrawiam, blog świetny !

    ReplyDelete